Nuffnang

Thursday 14 March 2019

Pantulan

Assalamualaikum semoga dirahmati Allah selalu.. dan salam sejahtera.
Astaghfirullah. Alhamdulillah..

Ramai yang ada pendapat yang berbeza tentang makna sahabat. Ada yang kata sahabat sejiwa akan faham kita tanpa perlu berkata-kata. Ada pula yang kata sahabat ialah antara orang yang sanggup bersusah payah dengan kita.. Mereka ada di mana-mana. Ada pada waktu suka, ada dalam waktu duka.
Kawan.. atau sahabat. Mereka melengkapi sebahagian diri kita. Kekurangan kita adalah kelebihan mereka dan kelebihan mereka adalah kekurangan kita. Dan sahabat terbaik menjadi contoh adalah sahabat Baginda Rasul Allah. Boleh baca kisah-kisah para sahabat dalam buku INI SEJARAH KITA. Para sahabat baginda mempunyai 'logam'nya (kekuatan) tersendiri.
  
sambung...


Mereka kadang-kadang menjadi cermin yang memantulkan semula wajah kita.

Mereka istimewa? ya.

Jarak memisahkan tapi doa menghubungkan. Ada rezeki jodoh Allah akan jumpakan. Jangan bimbang..kita usahakan Allah akan temukan.

Terima kasih sahabat dunia akhirat. Terima kasih semoga Tuhan kurniakan kita rezeki yang berkat serta berpanjangan. Semoga terhubung hati-hati kita kejalanNYA. Sungguh rindu bulatan tarbiah dan kasih sayang kita kerana Allah.

p/s: teringat kepada sahabat yang selalu berbagi makanan.. Nasi Bujang berkongsi dua orang, Tomyam semangkuk makan bersama. Allah. rindu pada kalian.

Oleh: SN Hidayah

No comments:

Post a Comment